Ev

27/11/2016

Eğer okul yoksa bütün gün evde oturabilme yeteneğim var. Dışarısının var olduğunu unutacak denli ilgisizim dışarıya. Sünger Bob'un "İçerisi" şarkısı vardır pek kimse bilmez. Hâl dilimle onu söylerim evdeyken. Kazara markete gitmem falan gerekirse bir hışımla gider gelirim. Ev çok güzel. Ev sessiz. Ev müthiş. Ev kelimesini bir kaç kere tekrarladığınızda anlamsızlaşır, isterseniz deneyin. Ev, dersiniz ne kadar saçma bir kelime. Dikkat ederseniz "ev ev ev" derken yavru bir köpeğe dönüşüverirsiniz birden. Neyse konu bu değil. Ben evdeyken işte dışarısı birden bire anlamsızlaşıverir. Yok olur. Dışarı çıkmak benim için katlanılası bir şeydir. Eve dönüş olmasa dışarının bir cazibesi yok aslında. Ev küçücük bir dünya değil dünyadan büyük ve eğlenceli bana göre. İnsanlar eve dönmeli. Yağmurlu havalarda pencereden dışarıyı seyrederken kaçışan insanları görmüşsünüzdür. Nereye kaçarlar? Tabi ki eve. Ben işte dışarıda hep yağmur varmış gibi eve kaçarım. İnsanlar evde daha çok zaman geçirmeli. Ben evsiz insanlara acıdığım kadar insansız evlere de acırım. İnsansız evlerin de üşüdüğünü düşünürüm. Bence insanlar evde daha çok kalsa dünya daha iyi bir yer olur.